Szerencsi élmények

Szerencs

2023. december 07-én a 3. éves tanító szakos hallgatók egy élményekkel teli tanulmányi kiránduláson vettek részt dr. Nagy Balázs tanár úr szervezésében. Gyönyörű hóesésben, vonattal utaztunk Szerencsre, ahol először is a Turisztikai Központba látogattunk el. Itt több kiállítást is megtekinthettünk. Belépve rögtön a retró műszaki cikkek és berendezési tárgyak tárultak a szemünk elé, majd a veterán motorokat is megcsodálhattunk. Megnéztük még Kis Roóz Ilona kerámiáit, majd talán mindenki abszolút kedvencét, a régi, retró játékgyűjteményt. Utoljára Ekker Róbert szobrászművész különleges csokoládéból készült szobrait tekintettük meg, amik igazán lenyűgözőek voltak. Ezután továbbsétáltunk a Rákóczi várba, ahol a Zempléni Múzeum 3 kiállítását volt szerencsénk megtekinteni. Először, az „Egy nagy dinasztia születése - Szerencs és a Rákócziak” nevet viselő kiállításba pillanthattunk be, amely a Rákóczi család és Szerencs összefonódásának részleteit tárta elénk. Itt felpróbálhattuk egy korabeli sisakot, valamint egy pártát is. Ezt követően a hatalmas képeslapgyűjtemény egy részletét néztük meg, ahol mindenki megtalálta a kedvencét, sőt, saját képpel ellátott képeslapokat is készíthettünk. A múzeumtúra végső állomása, az „Édes évek” volt, amely az idén 100 éves csokoládégyártás történetét foglalta össze, és tárta a szemünk elé. A szerencsi látogatásunk egy rövid szabadidős programmal folytatódott, majd az állomás felé vettük az utunkat. Útközben megálltunk egy csokoládéboltnál, ahol tanár úr mindenkit meglepett a gyermekirodalom órákról már jól ismert, Csukás István Pom pom meséi szereplőivel díszített, igazi szerencsi csokoládéval. A hazafelé tartó utunkat megszakítottuk Tokajban, itt először is az Irodalmi emlékparkban néztük végig a domborműveket. Ezután következett a Finánc-dombi kilátó, ahol egy hatalmas hógolyócsata kerekedett. Sajnos az idő miatt nem igazán tudtuk élvezni a kilátást, de a hógolyózást annál inkább. Zárásképpen a Szerelmi pincesoron még egy borkóstoláson is részt vehettünk, majd  ezután folytattuk utunkat hazafelé. A kirándulás igazán tartalmas és élményekben gazdag volt. Köszönjük szépen dr. Nagy Balázs tanár úrnak a lehetőséget!
Borbély Panna (III. évf. tanító szakos hallgató)